Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

niedziela, 15 września 2013

Co słychać u Rowling ?

W drodze do Ekranizacji II : Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć

Na podstawie: Książki autorstwa J.K. Rowling, napisanej pod pseudonimem Newt Scamander (w Polsce nakładem Wydawnictwa Media Rodzina). Scenariusz zaś napisze sama Rowling.
Pomysł: Ekranizacją zajmie się oczywiście wytwórnia Warner Bros., odpowiedzialna za poprzednie filmowe adaptacje tej serii. To też wytwórnia zwróciła się do autorki z pomysłem ekranizacji. Rowling stwierdziła, że mogłaby znów odwiedzić świat czarodziejów, jeśli pomysł byłby tego wart - a ten jej zdaniem taki właśnie jest.

O czym będzie film ?
To właśnie Newt Scamander i jego losy, w czasie zbierania materiału badawczego do tego podręcznika dla uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa, zobaczymy na ekranie.

Prequel, sequel, spin-off ?
Film ten to będzie po prostu spin-off, czyli seria rozgrywająca się w znanym nam świecie magii. Nie jest to prequel (liczyłam bardzo ale to bardzo, że autorka napisze kiedyś więcej na temat lat szkolnych rodziców Harry'ego - był taki super fragment w "Zakonie Feniksa", który pozwolił uwierzyć, że to by się sprawdziło) ani też sequel.

Czas akcji:
Historia rozpoczyna się będzie w Nowym Jorku (Co wy na to Nocni Łowcy?na siedemdziesiąt lat przed serią HP.

Kim jest Newt Scamander ?
- Urodził się w roku 1897. Pasję zawdzięcza matce, która zajmowała się hodowlą hipogryfów.
- Także ukończył Hogwart, pracował w Ministerstwie Magii. Na swoim koncie ma Rejestr Wilkołaków oraz wprowadzenie Zakazu Eksperymentalnej Hodowli na terenie Wielkiej Brytanii. Współpracował z Biurem Wyszukiwania i Oswajania Smoków.

Czy ta postać łączy się jakoś bezpośrednio z wydarzeniami opisanymi w serii ?
Newt Scamander,  to nie tylko autor podręcznika. Pojawia się poniekąd też w akcji serii. Jego wnuk Rolf to mąż Luny Lovegood. I faktycznie jeśli poszukacie informacji na temat Luny, znajdziecie ją teraz pod nazwiskiem Luna Scamander.

Ale jak ta dwójka się poznała ?
Okazuje się, że Luna po ukończeniu szkoły zainteresowała się magicznymi stworzeniami bardziej zawodowo (magizoologia) i postanowiła przemierzyć świat w ich poszukiwaniu. Odkryła i sklasyfikowała wiele gatunków. Bohaterka (w czasie lat szkolnych) była znana z przywoływania nazw magicznych zwierząt, których nawet urodzeni w świecie czarodziejów nie potrafili rozpoznać. Nic dziwnego, że takie zajęcie wybrała sobie na przyszłości. I na swej drodze spotkała też owego Rolfa.

Co w tym filmie powinno koniecznie się znaleźć - czyli moja prywatna lista*:
- Kuguchar
- Kwintoped (i legenda Wyspy Posępnej!)
- Niuchacz (gdyż nie było w ekranizacji HP kiedy być powinny!)
- Pufek (wiem, że w filmach HP było już coś podobnego, ale tego nie można mieć dość)
- Kelpia / Ramora (to z tych wodnych)
- Popiełek / Salamandra (to z tych ognistych)
- Memortek / Świergotnik / Złoty Znikacz (to z ptasich)
- Śmierciotula (gdyż to chyba najstraszniejsze co opisano w tym podręczniku)
- Pogrebin / Erkling (to z tych złych)

*Jeśli zdarzyło się wam tej książki jeszcze nie czytać - to przeczytajcie koniecznie!

Słyszeliście o powieści Roberta Galbraitha ?
A tak naprawdę to pani J.K. Rowling, tylko tym razem pod pseudonimem.
- To "początek serii kryminalnej, której głównym bohaterem jest prywatny detektyw Cormoran Strike".
- Książka ukaże się u nas nakładem Wydawnictwa Dolnośląskiego.

Opracowane na podstawie:
pagetopremiere.com , harrypotter.wikia.com , publicat.pl/wydawnictwo-dolnoslaskie

Poprzednie z tego cykluW drodze do Ekranizacji cz.1

18 komentarzy:

  1. Wooooow - coż za radosna nowina :)Czy znana jest data ekranizacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie pisze się scenariusz, ale z całą pewnością wkrótce zaczną pojawiać się kolejne informacje.

      Usuń
  2. o wow :) wszystko co związane z HP podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej ekranizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy bardzo cykl :D Dzięki Tobie dowiedziałam się, że będzie ta ekranizacja i już nie mogę się doczekać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tą małą i niepozorną książeczkę Rowling. Mam ją nawet w dwóch wydaniach: polskim i angielskim. Zaskoczyła mnie ta informacja, którą przeczytałam kilka dni temu. Ale no cóż. Cieszę się ogromnie, bo Harry'ego Pottera niezmiernie mi brak, mimo że wracam i wracam i do książek, i do ekranizacji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na film :) Bardzo chętnie przeczytałabym tą książkę :D Na razie czaję się na napisane przez autorkę baśnie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czy mi się to spodoba. Za bardzo przywiązałam się do Harrego Pottera i póki co to właśnie z nim utożsamiam J.K. Rowling.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak bardzo, bardzo, bardzo się cieszę! Po cichu pozwalałam sobie liczyć na to, że ta magiczna historia nie skończyła się wraz z ostatnim filmem o Potterze i udało się! Och :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do zwierząt, to jeszcze sklątka tylnowybuchowa by się przydała :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Marzy mi się, żeby Rowling jednak napisała coś jeszcze, o tym, co się działo przed Potterem na przykład. Te filmy to będzie całkiem fajna sprawa, ale jednak nie spełnienie marzeń. A ona o swoich postaciach wie WSZYSTKO.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczoraj przeczytałam o tym po raz pierwszy i bardzo się ucieszyłam. :) Może przy okazji wznowią tę książkę.
    Swoją drogą, wolałabym, żeby Rowling nie pisała żadnego prequela, zwłaszcza o Huncwotach (nigdy jakoś za nimi nie przepadałam, lubiłam tylko - i to bardzo! - Lily i Petunię). ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i mam na półce, dlatego bardzo ciekawi mnie film. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Patrzyłam na allegro to chcą za nią 75 złoty. A co do filmu to jestem, jak najbardziej za :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Fantastyczne stworzenia..." po polsku ? W takiej cenie ?
      Ale ta książeczka kosztowała 10zł raptem!
      Może wydawnictwo jeszcze wznowi ;)

      Usuń
  14. Jakoś jestem do tego sceptycznie nastawiona, no ale zobaczymy, co z tego będzie.

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...