Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

poniedziałek, 31 grudnia 2018

Podsumowanie Czytelnicze Roku 2018

Nowa odsłona Bookstagrama 
Jeszcze tylko moment - chwila i zaraz rok cyfrę zmienia - tym razem na 2019! Zgodnie z tradycją nocy sylwestrowej tego dnia jeszcze dzielnie walczę o roczny wynik czytelniczy. Nie są to już te wyniki z czasów studenckich (którym niewiele brakowało do setki przeczytanych książek). Jest za to z czego się cieszyć - wynik jest dla Zakładki do Przyszłości lepszy niż w roku poprzednim. Choć skrycie marzę o powrocie do czasów, kiedy ponad dziesięć książek udało się przeczytać w miesiącu.

Z czego szczególnie jestem dumna to nowa odsłona mojego konta typu #bookstagram
Bardzo popularne #thebestnine2018 pokazuje kolaż zdjęć z konta, które otrzymały najwięcej polubień. To zdjęcia z początku transformacji, więc ogromnie jestem ciekawa, jak to zestawienie będzie prezentowało się dokładnie za rok. Zaprezentowaną dziewiątkę lubię, ale mam też innych swoich ulubieńców. W tym roku założyłam też dodatkowe konto - tym razem typu #studygram (link) - gdzie skupiam się na samorozwoju skupionym na nauce języków obcych.

Teraz, jak co roku, przegląd miesięcy i przeczytanych w nich książek. Czasem była tylko jedna - w tym czasie przygotowywałam się do certyfikatów językowych (tych międzynarodowych). Pochwalić się mogę więc nie tylko tym, że mam magistra z filologii angielskiej (zdobyty w 2015), ale także CPE - to jak oficjalnie potwierdzenie umiejętności, o którym w latach szkolnych tylko marzyłam!  Wracamy więc do książek - najlepsze z nich w zestawieniu wyróżniono.

STYCZEŃ
1. "Piękna i Bestia" - Elizabeth Rudnick
2. "Dwór cierni i róż" - Sarah J. Maas 

LUTY
3. "Royal. Królestwo ze szkła" - Valentina Fast
4. "Ktoś mnie obserwuje" - A.V. Geiger
5. "Okrutna pieśń" - Victoria Schwab 
6. "Caraval" - Stephanie Garber

MARZEC
7. "Begin Again" - Mona Kasten
8. "Pułapka czasu" - Madeleine L'Engle
9. "Cudowny chłopak" - R.J.Palacio

KWIECIEŃ
10. "Cinder i Ella" - Kelly Oram 
11. "Jej wysokość P." - Joanne MacGregor
12. "To zdarza się tylko w filmach" - Holly Bourne
13. "Kraina z jedwabiu" - Valentina Fast

MAJ
14. "Pojedynek" - Marie Rutkoski 
15. "Zdrada" - Marie Rutkoski 

CZERWIEC
16. "Brooklyn" - Colm Tóibín

LIPIEC
17. "Mroczny duet" - Victoria Schwab
18. "Miłość i inne zadania na dziś" - Kasie West
19. "W blasku nocy" - Trish Cook

SIERPIEŃ
20. "Do wszystkich chłopców, których kochałam" - Jenny Han
21. "Cress" - Marissa Meyer 
22. "Słuchaj swojego serca" - Kasie West
23. "Spętani przeznaczeniem" - Veronica Roth

WRZESIEŃ
24. "Pasażerka" - Alexandra Bracken
25. "Royal. Zamek z alabastru" - Valentina Fast
26. "Dziewczyna która wybrała swój los" - Kasie West
27. "Okrutny książę" - Holly Black

PAŹDZIERNIK
28. "Podniebny" - Kerstin Gier

LISTOPAD
29. "Szklany Miecz" - Victoria Aveyard
30. "Królewska klatka" - Victoria Aveyard
31. "Przeklęta korona" - Victoria Aveyard

GRUDZIEŃ
32. "O pisaniu na chłodno" - Remigiusz Mróz
33. "Geekerella" - Ashley Poston 
34. "Super - Student" - Olav Schewe
35. "Roziskrzone noce" - Beatrix Gurian
36. "An Illustrated History of Notable Shadowhunters..." - Cassandra Clare 
37. "Szczurołap" - Jay Asher, Jessica Freeburg
38. "The Lost Sisters" - Holly Black
39. "Ucieczka z Krainy Czarów. Prawdziwa historia Królowej Kier" - Elisa Puricelli Guerra
40. "Cinder i Ella. Tak się kończy bajka" - Kelly Oram 


PODSUMOWANIE W LICZBACH

Łącznie udało mi się przeczytać w tym roku 40 książek, z czego jestem zadowolona, bo jest to wynik wyższy niż w poprzednim roku... ale nie najwyższy, jaki kiedykolwiek miałam (98).


Najwięcej przeczytałam książek z kategorii nowości - ukazujące się w tym roku tytuły. Cieszy mnie to, że udało mi się sięgać także po inne powieści, które od dawna czekały na swoją kolej w zaciszu domowej biblioteczki. Z tej kategorii najlepiej zapamiętam: "Cress" oraz "Pojedynek" z serii Klątwa Zwycięzców.

















Powtarza się sytuacja, w której początki serii dominują listę, ale dzielnie też trzymają się historie w jednym tylko tomie. Coraz bardziej widoczne są też kontynuacje.

Porobiłam sobie przeróżne listy, które mają mi pomóc śledzić bardziej świadomie swoją czytelniczą przygodę. Policzyłam przykładowo, ile serii czy też książek przeczytałam przed założeniem bloga (przed rokiem 2011). Dokładnie doliczyłam się też, ile to już dram koreańskich mam na koncie (oglądane od 2016) - jest dla nich osobne podsumowanie. Problem to nadal filmy, bo ekranizacje oglądane doskonale pamiętam, ale to co przez lata oglądało się w telewizji... to już inna sprawa. Wracam do tego co jakiś czas i dzielnie liczę :)

CZAS NA ŻYCZENIA NOWOROCZNE I POSTANOWIENIA!


1. Zdecydowanie więcej czytać - więcej niż w tym roku.
2. Spróbować pobić swój wyniki czytelniczy (94 książki na rok).
3. Sięgać częściej po czytnik (to zeszłoroczne postanowienie, do którego powracam).
4. Czytać więcej po angielsku i w tym języku pisać też recenzje powieści (po polsku też będą!)

Tymczasem 2019 już za rogiem! Bądźcie gotowi!!!
Chciałabym Wam podziękować za ten miniony już prawie rok życząc Wam spełnienia marzeń! 
Tego, o co każdego dnia walczymy, oraz tego, o czym skrycie śnimy w sercu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...