Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

niedziela, 9 listopada 2014

"W pociągu jadącym na zachód"

"Zaproszenie... na przyjęcie w nowym hotelu o nazwie Radley."

"Zabójcze" to kolejny już tom i następne spotkanie z czterema przyjaciółkami z serii Pretty Little Liars. Z perspektywy czasu oraz ilości tomów (składających się na całość tej historii) nie tak łatwo jest spamiętać szczegółowo fabułę każdej z części. Dzieje się tak także dlatego, że opowieści w tych tomach skonstruowane są w bardzo podobny sposób. By lepiej zapamiętać, o czym był tom szósty - krótkie streszczenie najciekawszych wydarzeń.

1. Spencer szuka swojej biologicznej matki
To zdecydowanie hit tego tomu, a numer jaki A. zafundowało Spencer przebija chyba wszystko, co w książkach spotkało grupę dawnych przyjaciółek. W serialu wątek tajemnicy rodziny Hastings został inaczej poprowadzony, gdyż tam brat Alison (Jason) okazuje się także bratem Spencer. Czy to wątek zaczerpnięty z książki? Sporo jeszcze tomów lektury (na chwilę obecną jest ich aż 16) wciąż pozostało by to odkryć.

2. Emily związuje się i zrywa z chłopakiem (a nawet coś więcej)
W serialu Emily zdefiniowała już swoje upodobania, w książkowej wersji pozostaje jeszcze w konflikcie sama z sobą. Chłopak, którego wybierze, pochodzi z religijnej rodziny, a na Emily szczególnie uweźmie się matka owego młodzieńca.
Ciekawostka to tytuł rozdziału 12 ("Skrócić ją o głowę") jako iż jest nawiązanie tematyczne do "Alicji z Krainy Czarów", tutaj jednak Emily znajduje swoje zdjęcie, na którym uwidacznia się ten cytat.

3. Aria spełnia jedno ze swoich skrytych marzeń i umawia się z bratem Ali (Jason'em)
Uczucie to stanowi fascynację sprzed przyjaźni Arii i reszty dziewcząt z Alison. Podobnie jak tom poprzedni ten także wraca nieustannie do wydarzeń z dnia ogłoszenia nowej edycji poszukiwań fragmentów szkolnego sztandaru. W akcji teraźniejszej romantyczna randka przy ściance do wspinaczki mogłaby się udać, gdyby nie zaproszenie na otwarcie nowego hotelu... a raczej zaproszenie do otworzenia drzwi do dawnych wspomnień.

4. Hannah rywalizuje z Kate o względy ojca i Mike'a (brata Arii)
Zdecydowanie jest to najmniej zajmujący wątek tego tomu, choć to Hannah ostatecznie po pewnym czasie przypomina sobie znaczące fakty z zamierzchłych już lat (i to w szczegółach). Po części wykorzystano ten wątek utraty pamięci także w serialu. Przy okazji porównać warto też dodać, że pożar, w którym dziewczyny widzą Ali, to finał kończący ten tom przygód.

Podejrzany numer 1 "Zabójczych" to: Jason, choć (w przeciwieństwie do serii TLG) tutaj nikt nie jest ostatecznie rozgrzeszony i zwolniony z podejrzeń. Zdaje się jednak, że Ian'owi dziewczyny już wybaczyły, a przynajmniej uwierzyły. Straciły natomiast zaufania do pewnego policjanta.

W tym tomie zaskoczyło mnie także Radley. W książce pojawia się jako odrestaurowany hotel, a niegdyś zakład dla trudnej młodzieży. W serialu jest to natomiast nadal czynnie działająca jednostka - szpital dla osób z załamaniem psychicznym.

Tak przedstawia się w dużym skrócie fabuła tego tomu. Kto wsiądzie w pociąg do Filadelfii, a kto zarezerwuje bilet do Nowego Jorku? Mam już zebrane kolejne części tej serii, wiec będę kontynuować przygodę z jej bohaterami. Na zdjęciu jeszcze Morganville, które jednak o wiele bardziej lubię, gdyż skradło moje serce :)
"Pretty Little Liars: Zabójcze" - Sara Shepard
Seria: tom 6 z 16 części
Stron: 328   Fragment do przeczytania -> KLIK (prolog i rozdział 1)
W kolejności: NR 68/2014/10/05 (344)
W ramach projektu: Doczytujemy Stosiki, Kontynuacje

3 komentarze:

  1. Nie jestem zbyt wielką fanką tej serii, ale za to oglądam serial :) Chociaż jest wyjątkowo naciągany...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo bym chciala mieć możliwość przecztania ksiazek xd Serialu jestem wielką fanką i chciałabym zobaczyć jak bardzo ksiażki sie różnia od serialu :)

    http://papierowa-kraina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu dokończyć tę serie. Na półce jak na razie stoi 7 części z czego tylko 4 przeczytane, ale jak zwykle cierpię na brak czasu:(

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad ;)
(*) - wszystkie cytaty mają swoje źródła w recenzowanych książkach, jeśli jest inaczej cytat zostanie odpowiednio zaznaczony.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...