Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

niedziela, 8 maja 2011

Wszystko płonie

"Ognista" - Sophie Jordan
Wydawnictwo Bukowy Las

 Smoki możemy spotkać już tylko w baśniach. Wyginęły czy też istniały jedynie w ludzkiej wyobraźni - nie ma to już znaczenia.
Zamknięta społeczność żyjąca wysoko w górach. Wioska pod osłoną wiecznej mgły, która strzeże ją przed światem zewnętrznym.
Nie tylko przed ludźmi ale także przed łowcami dysponującymi najnowszą technologią. Na kogo lub na co polują ?

Jacinda tęskni za wolnością. Jej całe życie w społeczności zostało już z góry ustalone. Kogo poślubi oraz jaka będzie jej rola. Dziewczyna jest dragonką - jej ród wywodzi się od legendarnych smoków. Pozostało ich już bardzo niewiele, a kwestią kluczową jest teraz przetrwanie gatunku. Jej wybrankiem ma zostać Cassian - przyszły przywódca stada. Jacinda nawet jak na dragonkę jest wyjątkowa. Ognioziejka - jedyna jak narodziła się od pokoleń.
Gatunek dysponuje potężną bronią, który daje mu przewagę na łowcami. Jest nim pilnie strzeżony sekret - możliwość zrzucenia dragońskiej skóry i przybierania ludzkiej postaci.

Gdy Jacinda łamie zakaz i nieszczęśliwie wpada w ręce łowców, jest pewna, że jej los został już przypieczętowany. Młody łowca daruje jej jednak życie. Bohaterka wraz z rodziną musi jednak uciekać, tym razem przed własnym stadem, które chce ukarać dziewczynę za jej nierozwagę.

Czy w świecie ludzi gdzie zmuszona jest nieustannie zaprzeczać swojej naturze, zdoła przetrwać ? 
Jej dragonka, pozbawiona możliwości przemiany oraz bliskości naturalnego środowiska, umiera z każdym dniem. Zdaje się, że tego właśnie pragnie zarówno matka jak i siostra dziewczyny. Obie, wcześniej praktycznie wykluczone z dragońskiej społeczności, teraz mogą prowadzić życie o jakim tylko marzyły.
Dziewczyna odnajduje sposób, aby nie zatracić swojego dziedzictwa.
Jest on na tyle niebezpieczny, że może zabić ją samą.
Zbliża się do łowcy, który wcześniej darował jej życie. Co zrobi gdy rozpozna w dziewczynie swoją niedoszła ofiarę ?

Opowieść o rodzie niczym z legend. Fascynujący świat potomków smoków. Ciągłe napięcie i nieustająca akcja. Wszystko to doprawiona dawką prawdziwie ognistych emocji. Historia, o tym ile jesteśmy zdolni poświęcić aby zachować w pamięci nasze dziedzictwo. Miłość trudna, bo łącząca nierozerwanie łowce i jego ofiarę. Oboje byli cenieni jedynie za co potrafią, nikt nie patrzył na to kim są ani czego pragną. Odnajdują siebie, lecz gdy każde z nich pozna całą prawdę o swojej przeszłości czy nie staną się ponownie śmiertelnymi wrogami ? Książkę czyta się jednym (ognistym) tchem..


Bardzo trudno jest tą powieść do czegokolwiek porównać.
Jedyne powiązania jakie przychodzi mi na myśl to "Cień Nocy".
Obie książka mają tak samo doskonale skrojoną akcje
i w obu przypadkach bohaterka ma związać się albo z alfą swojego stada albo z człowiekiem, którego rodzina od wieków na nią poluje.
Każda z nich przedstawia nam zupełnie nowy fascynujący świat
i strukturę społeczności, która musi walczyć o zachowanie
swojego dziedzictwa i przetrwanie.
Nie sposób nie wspomnień o zabierającej dech w piersiach okładce części pierwszej, gdzie widzimy ognistego dragona. O kim będzie część druga i jakie w niej odkryjemy tajemnice - możemy tylko przypuszczać podziwiając okładkę tomu drugiego ( zdaje się, że tym razem wodnego dragona).

Moja ocena : 8 / 10

W przygotowaniu część druga : "Vanish" - USA 6 września 2011

19 komentarzy:

  1. Ale niespodzianka -wczoraj natknęłam się na konkurs z tą właśnie książką i przyznaję, że wzbudziła ona moje zainteresowanie; a dziś mogłam przeczytać pozytywną recenzję -co jeszcze wzmogło mój apetyt na "Ognistą" 8)
    Zainteresowała mnie też pozycja "Las Zębów i Rąk", którą mi polecałaś - poluję na nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. za dużo książek wychwalacie :( w życiu nie dam rady wszystkich ich przeczytać, a chciałabym! choć nad "Ognistą" jeszcze się nie zastanawiałam. :P

    Mira

    OdpowiedzUsuń
  3. Bellatriks - mam nadzieję, że uda Ci się ją recenzować w ramach LC ;)

    Mira - mam ten sam problem :D To co udaje mi się przeczytać to jedynie ułamek tego co bym chciała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująca i ciekawa:). Z chęcią zajrzę, tym bardziej że moja młodsza siostra bardzo chce ją przeczytać:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cassin -ja też mam taką nadzieję, ale konkurencja jest nie lada... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. zapowiada się ciekawie, ale na razie nie mam czasu

    OdpowiedzUsuń
  7. Po twojej recenzji chętnie po nią sięgnę. :) Dodaję do ulubionych blogów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj Kusisz kochana, kusisz ;) Książka zapowiada się naprawdę rewelacyjnie i poluję na nią już od kilku ładnych dni ;) Kto wie? Może w końcu mi się uda.

    OdpowiedzUsuń
  9. W końcu coś nowego, z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam w planach na najbliższe tygodnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie kojarzę żebym kiedykolwiek czytała coś z tego gatunku literackiego, jak wiadomo trzeba zmieniać literaturę tak więc może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cassin, kusisz! :D Na szczęście "Ognista" czeka już na półce, a to porównanie do "Cienia Nocy" bardzo mnie zainteresowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie zachwyca mnie jej opis i jeśli musiałabym z czegoś zrezygnować - a tak na pewno będzie, to będzie to ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam smoki, więc muszę przeczytać!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się ciekawa książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałam książkę na oku :) Teraz widzę, że jest trochę inna niż oczekiwałam, a "Cień nocy" też jest na mojej liście :D

    OdpowiedzUsuń
  17. "Cień nocy" czytałam i w sumie mi się podobało. Ale znowu ten sam dylemat czy człowiek czy alfa? No nie wiem może przeczytam, zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ola123 - dziękuję ;)

    Lena173 - oby polowanie było owocne XD Ja upolowałam podczas promocji Dnia Książki

    toska82 - czuć powiew nowości od tej książki

    Ven - a wiedziałam, że takie porównanie może zaintrygować. To jedynie skojarzenie jakie miałam czytając.

    Viconia - to spodoba Ci się opis społeczeństwa dragonów, a także ich rodzajów ;)

    Patsy - "Cień Nocy" warto oj warto :D

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...