Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

piątek, 13 kwietnia 2012

Zdarzyło się w Rosewood


"Doskonałe" - Sara Shepard
[SERIA] Pretty Little Liars 3
Wydawnictwo Otwarte

ZDARZYŁO SIĘ W ROSEWOOD
Odkręcona i pozostawiona w pośpiechu buteleczka lakieru do paznokci w ładnym, perłowym odcieniu czerwieni. Potrącona przypadkiem i szybko odstawiona na miejsce. Prędko aby tylko zdążyć na czas. To tak mało istotne, posprząta się później.
Takie właśnie było kiedyś życie bohaterek serii Pretty Little Liars. Ważne problemy przyćmione były przez zgiełk codziennego szkolnego życia, weekendowych imprez i szalonych wakacji. Ileż można się zamartwiać, tracąc całą radość z życia ?
Czerwona plama na toaletce pozostawała nadal tylko pozostałościami wychodzącego z mody koloru lakieru.
Czas płynął, a część z sekretów udało się puścić w niepamięć wraz z chwilą, gdy odeszła osoba, która je znała. Można było zapomnieć.
Długo skrywane sekrety zabolą o wiele bardziej niż wczorajsze kłamstewka, a zwyczajna i zapomnienia czerwona skaza lakieru zamieni się w szkarłatne krople krwi.

SZEPTY Z PRZESZŁOŚCI
Spencer, Hanna, Aria i Emily, choć z lekkim poczuciem winy, odetchnęły wraz z zniknięciem Tobiego. Sprawa Jenny przycichła i sekret nadal jest bezpieczny.
Tajemnicze SMSy to już nie tylko pogróżki, upokorzenia w gronie znajomych czy kłopotliwe sytuacje w rodzinie. Teraz zawierają także wskazówki, ukazujące tożsamość mordercy.
Wydaje się, że tylko Aria zapłaciła pełną cenę za ukrywaną latami tajemnicę. Matka nie chce widzieć jej na oczy i dziewczyna wyprowadza się z domu ... do rezydencji swojego chłopaka Sean'a. Coś zupełnie niespodziewanego, wątek, którego nigdy nie wyszczególniono w serialu. Tam Aria za swoją wierność wobec ojca, a zdradę wobec matki nie musiała aż tak mocno odpokutować. Jak się rozwinie jej relacja z Sean'em i czy mieszkanie u swoich przyszłych teściów oznacza już definitywny koniec związku z Ezrą ?
A co na to wszystko Hanna ? Musi być skrajnie zazdrosna. Jest mocna zajęta i zdezorientowana, gdy zdaje się, że końca dobiega jej przyjaźń z Moną. Ile raz nie próbuje jej naprawić, wszystko odwraca się przeciwko niej. Pojawia się już teraz Lucas, na którego można liczyć.
Emily i Spencer są już zapisane na terapie:
"Pomogą ci wydobyć na jaw wiele emocji i wspomnień. Chodzi o to, żeby zastąpić je nowymi emocjami i wspomnieniami".* 

Na jaw wychodzą zdjęcia, zrobione podczas dawno już zapomnianej imprezy. Rodzice zmuszają Emily to poddania się leczeniu z swojej odmienności. W przeciwnym razie może na serio potraktować swój bilety do Iowa, gdzie na farmie spędzi resztę roku w szkolnego. W serialu to May'a musiała się wybrać na oczyszczający umysł obóz przetrwania, a jak będzie tutaj ?
Spencer jest bardzo zapracowana, a każdy wynik ma znaczenie. Nominacja do Złotej Orchidei powinna cieszyć, nie jednak wówczas gdy konkursowa praca nie jest twoja, a siostry. Dziewczyna ma jednak o wiele bardziej poważne zmartwienie. Podczas terapii cofa się do wspomnień, których nie pamięta, które uznała dawno temu za sen. Rodzina potwierdza zaniki pamięci zdarzające się już w przeszłości. Co kryje się na białych kartach jej pamięci ?
"Co to znaczy, że ma przed sobą zabójcę Ali, skoro siedzi przed lustrem?"*

Dziewczęta dostają od A. zarówno pogróżki jak i wskazówki. Boją się nie przestrzegać zasad, po tym jak ponoszą teraz tego konsekwencje. Czy można jednak zlekceważyć wskazówki ? Podążanie za nimi pomoże czy tylko je pogrąży ?
A. popełnia błąd i jedna z bohaterek odkryje jej tożsamość. Czy uda się jej na czas przekazać wiadomość ? Może w tym czasie pozostałe bohaterki znalazły już innego podejrzanego i to w swoim najbliższym gronie...

MOJA OCENA: 9 / 10
Wciągająca, bardziej ostra niż seria wersja Pretty Little Liars, gdzie ujawnione sekrety mają o wiele cięższe konsekwencje. Trójka zdecydowanie jest najlepszą z dotychczasowych trzech tomów.

Jak daleko jesteście w tej serii ? Ja już zabrałam się za "Niewiarygodne" ;)


TOM 7 serii już 16 MAJA ;)
Kolejność w serii Pretty Little Liars
1. Kłamczuchy              2. Bez skazy
3. Doskonałe
4. Niewiarygodne
5. Zepsute
6. Zabójcze                   7. Bez serca 


Za możliwość śledzenie dalszych poczynań A. dziękuję wydawnictwu Otwarte.

26 komentarzy:

  1. Czytałem o serii, ale sam nigdy niczego nie czytałem :-) Myślę,. że kiedyś to zmieni. Ale póki co muszę przeczytać to, co czeka na stosikach :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła trochę kojarzy mi się z "Koszmarem minionego lata", ale podoba mi się koncepcja - na tyle, by się samej przekonać, jak się mają sprawy z wykonaniem:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytasz już trzecią część, a ja dopiero zabieram się za tą serię :)) Mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nie miałam okazji jeszcze czytać żadnej książki z tej serii. Dajesz jej 9/10, więc musi być dobra. Zapamiętam i w przyszłości zwrócę uwagę na te książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta część dopiero przede mną (ale już druga obiecująco się kończy) i już nie mogę się doczekać kiedy po nią sięgnę. Serial urwał się w strasznym momencie i nie wiem, czego się jeszcze spodziewać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie zaczynam się za siebie wstydzić, bo zupełnie nie znam tej serii :-x Warto nadrobić zaległości?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę koniecznie zapoznać się z serią :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy tom leży i kwitnie bo przeczytałam kilka stron i jakoś nie poczułam się zaintrygowana. Chyba póki co jestem zbyt dużą fanką serialu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja niestety muszę jeszcze pierwszą część przeczytać, a właściwie ją gdzieś znaleźć xD

    OdpowiedzUsuń
  11. O Jezuniu! A ja jeszcze żadnego tomu z tej serii nie przeczytałam, a ty już o siódmym mówisz... No ale recenzja trzeciego, więc jeszcze ok.
    Kocham serial, więc i na książki mam wielką ochotę, ale kiedy? Jak czasu brak? xD

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja z serią jestem delikatnie mówiąc w polu, bo nawet za tom pierwszy się nie zabrałam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś do tej serii aż tak bardzo mnie nie ciągnie, zwłaszcza że mam wiele innych zaczętych :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak daleko jestem w tej serii? Ja nawet jej jeszcze nie zaczęłam czytać xD
    Gdy uporam się z zalegającymi stosami, pewnie sięgnę po pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam serial, a co do książki to mam mieszane uczucia. Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  16. Seria długaśna, a wiem, że jak zacznę czytać I tom to resztę też będę musiała ^^ więc najpierw stosiska jakie mam, a następnie owa seria ;D
    Poztrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie dziś dostałam w łapki 5 tom, ale nie wiem, kiedy się za niego zabiorę. Mam nadzieję, że nie długo. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. To zdecydowanie mój ulubiony tom tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jeszcze jestem przed lekturą 1-szej części a Ty już 3 skończyłaś! No ładnie :D Mam nadzieję, że i mnie uda się skompletować wszystkie tomy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ilość wydanych książek w tej serii mnie przeraża, dlatego jak na razie sobie odpuszczę, ale w przyszłości, kto wie?

    Pozdrawiam, Klaudia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Hah...świetna recenzja. Książki z tej serii mam w planach więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ech, ja dopiero po lekturze dwóch pierwszych części, nie miałam jeszcze okazji zapoznać się z pozostałymi. Mam nadzieję, że wkrótce to nadrobię ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wstyd się przyznać, ale nawet nie zaczełam tej serii... oczywiscie strasznie chcę, ale nie mam od kogo pożyczyć, kasy na kupno tez nie, więc na razie czekam na jakąś okazję xd

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja z chęcią zabrałabym się za tą serię, ale niestety w bibliotece jej nie ma, a ja narzekam na brak funduszy. Pozostaje czekać i liczyc na to,że jakoś ja zdobędę.

    Pozdrawiam i zapraszam,
    Panna Nikt

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie czytałam, ale mam wielką ochotę. Jestem fanką serialu, więc mam nadzieję, że wkrótce będę mogła zapoznać się z serią ;)

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...