Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

sobota, 7 maja 2011

Czar zupełnie Nowego Orleanu

"Z ciemnością jej do twarzy" - Kelly Keaton
Wydawnictwo Znak

Wyobraź sobie bal maskowy, paradę przechodzącą ulicami miasta, w powietrzu nad Tobą wirują płatki confetti niczym kolorowy śnieg. Gdzie nie spojrzysz tam z mroku wyrastają okazałe rezydencje w stylu kolonialnym. Boczną aleją przejeżdża właśnie dorożka pełna roześmianych turystów.
W tym całym tłumie nikt Cię nie zna. Nikt nie przygląda się twoim długim nienaturalnie srebrzystym włosom ani oczom o zbyt zielonym odcieniu aby mógł zostać uznany za normalny.
Nie wiedzą kim jesteś, więc i Ty o tym zapominasz.
W każdym innym miejscu zawsze by szeptano za Twoimi plecami.
Ale nie tu. Nie w Novem 2.
Witamy w zupełnie Nowym Orleanie.

Niedaleka wersja przyszłość. Nowy Orlean nawiedziły potężne huragany zmiatając miasta z powierzchni ziemi i zabierając z sobą tysiące istnień. Rząd Stanów Zjednoczonych umywa ręce gdyż próba odbudowy miasta jest zbyt kosztowna. Właśnie wtedy potężne rodziny zamieszkujące Nowy Orealna jednoczą się aby wykupić miasto jak i ziemie je otaczające. Powstaje eksterytorialna enklawa na terenie kraju. Wszystko okryte jest tajemnicą, a pojawia się tylko coraz więcej plotek o nadprzyrodzonych zjawiskach, które zdają się kumulować na tych terenach.

Ari nie miała lekkiego życia. Porzucona przez matkę, trafiała od jednej rodziny zastępczej do następnej. Nikt nie chciał na dłużej jej przygarnąć, już nie wspominając o obdarzeniu miłością takiego dziwnego dziecka.
W końcu bohaterka trafiła do domu dobrych ludzi. Czy jednocześnie znalazła swoje miejsce w życiu ? Jej przeszłość to same zagadki. Cała historia jej matki zaczyna się w niebezpiecznych okolicach Novem 2.
Dziewczyna potrafi o siebie zadbać. Kiedy pracujesz w rodzinnym biznesie zajmującym się ściąganiem długów pieniężnych, potrafisz takie rzeczy.
Co zrobi Ari kiedy trafi do prawdziwego miasta dziwów, w którym nawet ona wyda się normalna ?
Jaką ścieżką zdecyduje się podążać kiedy stara rodzinna klątwa wyznaczy koniec jej życia ?
Czy zaufanie i wiara jakie pokłada w niedawno spotkanych przyjaciołach nie odwróci się przeciwko nie ?
Nieustannie uciekając. Ścigana nie wiedząc jaką winą przypieczętować już zdołała swój los. Wszyscy zdając się znać prawdę, nikt nie chce jej  ujawnić. Czy może być aż tak straszna, że sama Ari wolała będzie jej nigdy nie poznać ?


Niesamowite piękno Południa Ameryki Północnej zachwyca w tej powieści na każdej stronie. Podniszczone rezydencje, niekończące się bagna otaczające miasto i czar karnawału jakim może pochwalić się tylko Wenecja.
Miasto, które jest schronieniem dla istot paranormalnych. Nie można jednoznacznie określić ich rodzaju. Wampiry, czarownice, zmiennokształtni, kapłani voodoo - wszystkie granice się zatarły i mała kto jest pewny swojej natury.
Idealnie wplątane wątki mitologicznej, które tylko podsycają czar tej historii.
Akcja pędzie od pierwszej do ostatniej strony, nie dając czytelnikowi ani chwili wytchnienia.
Z niczym takim nie mieliście wcześniej do czynienia. Trudno znaleźć podobieństwa do innych historii. Jeśli jednak miałabym wskazać jakieś powiązania to byłyby to :
Magia zapomnianych plantacji Południa znana z "Pięknych Istot" oraz organizacja miasta jaką może poszczycić się tylko Morganville. Zabarwiona szaleństwem zwariowanej Krainy Czarów jaką posiada tylko "Krwawy Fiolet".

Moja ocena : 8,5 /10
Witamy w Nowym Orealnie - to prawdziwa uczta dla Twojej wyobraźni

Pierwsza część cyklu 'Bogowie i potwory'. Autorka pracuje właśnie nad drugi tomem przygód Ari i jej przyjaciół.

12 komentarzy:

  1. Bardzo interesująca książka, którą każdy zachwala:). Z pewnością przeczytam. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem Ci, że o wiele bardziej podoba mi się okładka polska;)

    Podpisuję się pod pozytywną recenzją;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na tę książkę taki apetyt, że przez twoją recenzję chce mi się płakać, że jej jeszcze nie przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tą książką to jest tak, że ja już nie wiem, czy się skusić i ją przeczytać, czy pozostać wiernej zasadzie - stop wampirom i dziwnym istotom i sobie ją darować... Mam mieszane odczucia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobała ;) Czekam z niecierpliwością na następną część, która podobno ma się pojawić za rok ;/ Szkoda, że tyle czasu...

    OdpowiedzUsuń
  6. Scathach - to tylko jedna wersja zagranicznego wydania, inna jest taka sama jak ta nasza :D

    Przepowiednia - mam nadzieję, że uda się niedługo przeczytać ;) Ja też ledwo mogłam usiedzieć czytając wcześniejsze jej recenzje :D

    Bellatriks - ja też mam zdecydowanie dość wampirów itp, tutaj jednak akcja głównie opiera się na odniesieniach do greckiej mitologii. Polecam też książkę ze względu na opisy oraz akcję ;)

    Klaudia Karolina - premiera części 2 podobno planowana na luty 2012, ale dla mnie podobnie - i tak długo czekania

    OdpowiedzUsuń
  7. Powiem Wam szczerze, że jest to wielce niesprawiedliwe, iż kusicie mnie tymi wszystkimi książkami ! No ale dobrze :d Przynajmniej mam pewność, że sięgnę po pozycje, które naprawdę mnie zainteresują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku, genialna recenzja! :) Gdybym nie czytała już tej książki, od razu bym się na nią rzuciła :D A tak, pozostaje mi się tylko podpisać pod nią rękami i nogami, bo całkowicie się z Tobą zgadzam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. I jak tu po takiej recenzji nie rzucić wszystkiego i nie zacząć czytać "Z ciemnością jej do twarzy", tym bardziej, że stoi już na półce? xD Dlaczego to nie są wakacje?! ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Super recenzja! Muszę koniecznie przeczytać tę książkę, skoto tyle osób ją zachwala :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ksiązka jest dziurawa fabularnie i napisana takim językiem jak pamiętnik 11-latki :/ nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kupiłam tę książkę i jestem bardzo jej ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...