Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

sobota, 14 września 2013

Na Strychu u Tesli

Przeprowadzka do nowego domu to początek wielu historii. Wiktoriański dom to zdecydowana zachęta do lektury. Najpierw trzeba jednak uprzątnąć strych, a jak lepiej to zrobić, jeśli nie przez wyprzedaż garażową ?

A na liście tych przedmiotów:
Magnetofon, który na szpule nagrywa myśli, do których wypowiedzenia nie chce się przyznać ich właściciel. Gra, która kończąc zdania jednocześnie udziela przydatnych rad na najbliższą przyszłość. Jest też aparat fotograficzny, którym można wykonać ujęcie zarówno przeszłości jak i przyszłości. I jeszcze bateria, ożywiająca to, co już zdecydowanie nieożywione.

Wraz z uświadomieniem sobie przez bohaterów ich niezwykłości, rozpoczynają się poszukiwania nowych właścicieli przedmiotów z garażowej wyprzedaży - a jak się okazuje później także wynalazków ze strychu Tesli.

Autorzy:
Tak, tak - to ten sam Neal Shusterman co od "Podzielonych". Choć wiek bohaterów się różni, to można liczyć na dobrze skrojoną akcją, poczucie humoru i świetną narrację.

Narracja:
Narracja prowadzona jest tu przez różnych właścicieli przedmiotów z garażowej wyprzedaży, a czasem napięcie podkręca swą wiedzą i wszechwiedzący narrator, wciągając czytelnika w tajemnice nieznane jeszcze bohaterom. Początkowo nie wszystkie informacje od tego wszechwiedzącego opowiadającego opowieść uważałam za niezbędne w lekturze, z biegiem historii jednak były o wiele lepiej wyselekcjonowane.

Dla kogo ? (zakres wiekowy)
Wiek głównych bohaterów tej powieści to czternaście lat. Książka mogłaby się wydawać skierowana głownie do dzieci i młodszej młodzieży, ale tak nie jest i także czytelnik z już starszego grona dobrze się bawi w czasie jej lektury.

Dlaczego może się spodobać starszym czytelnikom ?
Przyczynia się do tego narracja, będąca mocnym punktem tej opowieści. Jest przenikliwa i jednocześnie zabawna. Dużo odwołań do klasyki filmu i związane z tym poczucie humoru sprawia, że jest to opowieść bardziej dorosłej osoby niż dziecka.

W skrócie:
Przygodowa powieść młodzieżowa z pełną listą tajemnic do odkrycia. Ze strychu wyniesiono wiele obiektów, a każdy z tych wynalazków - ukryty pod postacią przedmiotu codziennego użytku - ma swoją historię. Czytając sama odkryłam dodatkowe funkcje moje czytnika. Jest nawet w tym wszystkim część przypominając wydarzenia sprzed apokalipsy i swego rodzaju podróży w czasie oraz drogi do przewidzenia przyszłości. Czasem robi się prawie jak w groźnie niczym w "Serii Niefortunnych Zdarzeń". Jednym słowem - akcja, która zdecydowanie potrafi zaskoczyć.
"Strych Tesli" - Neal Shusterman, Eric Elfman
Trylogia: Stowarzyszenie Accelerati
Wydawnictwo: Egmont
W kolejności: NR 67/2013/09/05 (249)

PREMIERA KSIĄŻKI: 23 październik
(obecnie dostępny ebook)

11 komentarzy:

  1. Nie wiem, nie zdecydowana jestem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam i pokochałam! Przewspaniała książka *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusi mnie to, że to ten sam autor, co w przypadku "Podzielonych" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm... Może kiedyś się skuszę :D
    Pozdrawiam!

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka "Podzieleni" zrobiła na mnie genialne wrażenie. Może i na Teslę się skuszę;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jej. Ta książka zdaje się być tak dobra, że trafia na listę must have. Te przedmioty, które opisałaś mnie naprawdę zaintrygowały..

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę, muszę mieć! Zdecydowanie moje MUST HAVE jesieni! :)

    Pozdrawiam,
    R

    OdpowiedzUsuń
  8. "Podzieleni" to bardzo dobra książka, chętnie przeczytam też Teslę.
    PS. Otagowałam cię w zabawie "Zaksiążkuj nazwę bloga". Jeśli chcesz wziąć udział, szczegóły u mnie.
    Pozdrawiam,
    My Paper Paradise

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...