Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

niedziela, 15 maja 2016

Majowy Stosik i Tajemnica


Wiosna w pełni, a na horyzoncie już lato (dzieci, które uczę angielskiego zawsze narzekają, czemu uczymy się już słówek z lata, skoro jest wciąż wiosna...). To także czas sprzątania i zaprowadzania porządków. Od dawna (w latach liczone) brak miejsca na półkach, a skoro nie ma szansy na wstawienie nowego regału... pomyślałam, że część książek (z tych, które już są przeczytane, a nie będę do nich wracała / te niedoczytane, na które brak już sił) powinno powędrować do biblioteki miejskiej. Sama często znajduję tam perełki, dzięki czemu mogę środki przeznaczyć na inne tytułu. Książki, które mam zaś zamiar dopiero czytać, a nie mam dla nich miejsca na półkach (jeszcze!) popakowałam w takie ozdobne kartony... Jak to u książkoholików bywa, książek wciąż przybywa. Oto więc prezentacja nowości z maja.
Jeden z tych kartoników by
książki się nie kurzyły :)

Zakup własny:
"Dwór cierni i róż" - Sarah J. Maas: Co prawda "Szklany tron" mnie nie porwał, a drugi tom serii dopiero czytam, ale... w tej książce z osobnej serii obiecany został wątek reinterpretacji baśni. Poprzednia część także miała taki wątek... Cóż, nadal chcę dać szansę tej jak i poprzedniej serii.
"Solaris" - Stanisław Lem: W ramach planu poznawania wielkich dzieł klasyki. Akurat jest wydanie w ramach serii kolekcjonerskiej (16,99).

Recenzenckie:
"Nevermore. Otchłań" - Kelly Creagh: Czytam właśnie ten finał i czytam, sporo rozgrywa się w świecie snów (co jako motyw uwielbiam), ale teraz jest wyjątkowo pokręcone... Sporo też czasu minęło od lektury dwóch poprzednich tomów. Wrażenia z lektury wkrótce!
"Niebezpieczne kłamstwa" - Becca Fitzpatrick: Tutaj tylko mentalnie, gdyż czytane były w postaci ebook'a. Relacja z lektury już w RECENZJI.

Za punkty z portalu Finta:
"Szklany Miecz" - Victoria Aveyard: Pierwszy tom przeczytany, jakże więc nie miałabym zabrać się za kolejny? Lektura już rozpoczęta i zaczyna się mocnym startem.
"Niezwyciężona. Zdrada" - Marie Rutkoski: To kolejna z tych książek, w której pierwszy tom jeszcze niedoczytany, a już nabyłam kolejny. Mam jednak dobre przeczucia. I te okładki!
"Sześć dni w Leningradzie" - Paullina Simons: Zdobyty egzemplarz by uzyskać na nim podpis autorki :) Spotkanie będzie w bibliotece wojewódzkiej w moim mieści w najbliższy wtorek... czyli wcześniej niż na Targach Książki w Warszawie, gdzie autorka pojawi się dopiero 21.05 (info).


Wymiana na portalu LC:
"Zaliczenie z tragedii" - Elizabeth LaBan: Zainteresował mnie opis, a z Wydawnictwa Akapit trafiłam już na kilka perełek.
"Szaleństwo" - Susan Vaught: Z opisu (i projektu okładki) wydaje mi się, że może być to połączenie "Wypowiedz jej imię" i "Mary Dyer". Zobaczymy!

Wypożyczone z biblioteki:
"Jeździec miedziany" - Paullina Simons: Ileż razy słyszałam rekomendacje tej właśnie książki! Miałam w planach i miałam.... aż okazało się, że będzie możliwość spotkania z autorem tej opowieści. Historia wciąga od samego początku (już myślałam, że będę tam miała OTP), ale jest i zestaw paru mocno irytujących bohaterów. Nie przepadam za książkami rozgrywającymi się w czasie ostatniej wojny, lecz czytam wytrwale :)
"Neurodydaktyka czyli nauczanie przyjazne mózgowi": To książka, którą polecano nam w trakcie jednej z konferencji / szkoleń metodycznych, na których byłam w tym semestrze szkolnym. Neurodydaktyka to bardzo ciekawa i nowa dziedzina, więc poczytuję z przyjemnością.

Tajemnicy część pierwsza

Oto wszystkie dowody rzeczowe, które zebrałam z Czarnej Koperty. Wszystko to tajemnicza sprawa! Bo jak można kochać kogoś z jego kłamstwami? Czy jeśli jest to miłość, to czy nie powinna się wiązać z okazywaniem największego zaufania tej drugiej osobie? Wszystko prawdopodobnie wyjaśni nadchodząca premiera nowej serii od Wydawnictwa Otwartego

Seria będzie obejmować trzy tomy:
1. Mimo moich win  (01.06.2016)  ZAPOWIEDŹ
2. Mimo twoich łez  (26.10.2016)  ZAPOWIEDŹ
3. Mimo naszych kłamstw (11.01.2017)  ZAPOWIEDŹ

Trylogia opisywać będzie  losy Olivii, Leah i Caleba. Jakimi okażą się bohaterami? Których z nich polubimy najbardziej? Jak będzie ich historia? "Czy miłość, o którą tak zajadle walczą, wytrzyma napór intryg, kłamstw i tajemnic? Z pasją można kogoś kochać – można też nienawidzić, a granica między tymi uczuciami jest cienka."


Liczę na Wasze opinie (i rekomendacje) na temat prezentowanych w Stosiku książek. Które z nich już czytaliście? Które polecacie? Macie w planach trylogię o losach Olivii, Leah i Caleba?

P.S.: Przede mną spotkanie z autorem! Będzie szansa by porozmawiać po angielsku i zadać pytanie! (Mam nadzieję!). Chyba zapytam o jakieś fajne nawyki / wskazówki pisarskie ;) A Wy o co byście zapytali?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...