Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

poniedziałek, 11 lipca 2011

"Choć raz pokonać Los"

"Spętani przez Bogów" - Josephine Angelini
Wydawnictwo Amber
 "Wszystko, czego potrzebował, to choć raz pokonać Los. Wtedy wiedziałby, że jest panem samego siebie - nie jakąś dawno temu napisaną historią, odczytywaną wciąż i wciąż ku uciesze kosmosu, lecz prawdziwie białą kartką, którą mógł zapisać zgodnie z własną wolą."

FRAGMENT TEJ RECENZJI ZNAJDZIECIE JAKO REKOMENDACJE DRUGIEGO TOMU SERII NA STRONIE WYDAWNICTWA AMBER
Czym jest nasze przeznaczenie ? Czymś co kształtujemy sami a może jedynie okropną grą w której nieświadomie wypełniamy tylko przeznaczone nam role ? Tragizm wielkich greckich  mitów polega na tym, że bohaterowie nie są zdolni uciec od swojego przeznaczenia. Zaciągają opinii wyroczni, próbują przewidzieć każdy kolejny ruch nieubłaganego losu. Poprzez zejście z wyznaczonej im ścieżki i tak dążą do upadku, który przez ich wolę uniknięcia strasznego końca, jest tylko jeszcze bardziej bolesny. Czasem niesamowite poświęcenie i miłość potrafią poruszyć bogów. Czasem bogowie są łaskawi.
Tym razem jednak milczą, a ich wyrok od tysiącleci pozostaje niezmienny.
Nawet w dzisiejszym świecie nienawiść pozostaje tak samo żywa jak w starożytnych mitach, a dług nadal spłaca się jedynie życiem.

SZEPTY ERYNII
Mała wyspa, wyspiarska społeczność a wkoło ocean Atlantydzki. Wakacje Heleny Hamilton właśnie dobiegają końca. Niestety dziewczyna nie zdaje sobie sprawy, że wraz z nimi skończy się wiele innych rzeczy. Wychowuje ją tylko ojciec, ale to wystarczy, bo to najlepszy tata na całym świecie. Dziewczyna jest wdzięczna za to co dał jej los, nawet jeśli wiele wcześniej odebrał i pozostawił wiele kwestii niedopowiedzianych. Niektóre z nich nie dają jej spokoju i męczą także we snach.
Kiedy na wyspę sprowadza się nowa rodzina Delosów, wszystko strasznie się komplikuje. Gdy Helen widzi po raz pierwszy Lucasa, pragnie go zgładzić jak najszybciej. Wraz z Delosami pojawiają się w Helenie skrajne emocje. Okropna krzywda, która została wyrządzona dawno temu i którą trzeba pomścić. Teraz, natychmiast, nie zważając na konsekwencje. Nie patrzą na to kto i jak dawno zaczął tą wojnę.

BESTSELLER LATA 2011
Dlaczego Amerykański wydawca zapłacił za nieukończony tekst tej powieści ponad milion dolarów, a w dodatku kupił prawda do publikacji jej dwóch następnych tomów ? Jak książka może stać się taką rewelacją, jeśli jeszcze nie została wydana ?
Jedno trzeba przyznać Josephine Angelini. Zarówno wejście książki na rynek jak i powieść sama w sobie warte są uwagi jakiej im poświęcili wydawcy w 21 krajach oraz czytelnicy na całym świecie.
Co składa się na sukces tej powieści ? Co przyciąga i nie pozwala się oderwać ani na chwilę to styl w jakim opowiedziana została ta historia. Bohaterów w tej powieści jest całkiem sporo, mimo tego wszyscy zapadają nam w jakiś sposób w pamięć. Może kryje się za tym fakt, że od każdego z nich dostajemy szczególny sekret. Przechowujemy go w pamięci, ten jeden drobiazg i nigdy nie pomylimy go z niczym innym. Postacie są żywe, choć czasem zdawać by się mogło, że wyjęte żywcem z Iliady i Odysei. Mitologia nie została jeszcze nigdy tak dobrze opowiedziana na nowo jak w tej oto debiutanckiej powieści. Nikt nie zaprzecza, że nie było Heleny ani Troi. Nikt nie zaprzecza swojemu dziedzictwu, nawet jeśli naznaczone jest ono klątwą, a ręce splamione krwią nie tylko wrogów, ale i własnej rodziny. Sprawić aby starożytny świat mitów odżył w nowej rzeczywistości z taką mocą i był tak hipnotyzujący to sukces sam w sobie. Wątek miłości nieustannie przeplatany z odwieczną nienawiścią i usilną próbą oszukania przeznaczenia to zaledwie jedna z części tej powieści, która w żaden sposób jej nie dominuje a jedynie wzbogaca.

Czy można coś zarzucić "Spętanym przez bogów" ? Akcja w żadnym momencie nie nuży czytelnika. Autorka utrzymuje nieustanne napięcie na dwóch poziomach. Są tajemnice straszne, które odkrywamy krok po kroku, nie wiedząc jaki będzie finał. Są też takie, które spadają na nas jak grom z jasnego nieba (tutaj także w znaczeniu nie tyle przenośnym co dosłownym). Początkowo pomysł z większą rodziną, która odłączyła się od "swoich" wydaje się łudząco podobny do Cullen'ów. Lucas przypomina niektórymi zdolnościami Edwarda, a zarówno Alice, Jasper jak i Emmet i Esme znajdą swoich odpowiedników. Na szczęście na tym podobieństwo się kończy i zaczyna się zupełnie inna fascynująca historia. Tak bardzo chciałabym powiedzieć coś więcej o fabule. Wyjaśnić czemu Helena rzuca się na Lucasa aby go zabić, ale nie mogę pisnąć ani słówka. Nie wybaczyłabym sobie odbierając komukolwiek taką cudowną zabawę, która czeka na każdego podczas lektury tej książki. MOJA OCENA : 9 / 10


Fragment tej recenzji znajdziecie na okładce drugiego tomu "Wędrówka przez sen" - powiększenie po kliknięciu
DemiGoddess - "Where do I belong"jest częścią kampanii promującej książkę w Niemczech. Wydawca zaangażował zespół rockowy aby nagrał utwór promujący książkę. Mogę zdradzić, że piosenka zawiera w sobie jedną scenę z książki ;)

Zwiastun książki dla Ciekawych TUTAJ  oraz POD TYM LINKIEM 

* cytat pochodzi z książki "Spętani przez bogów"

28 komentarzy:

  1. Zapowiada się interesująca książka. Z chęcią przeczytam:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. niedawno przeczytałam i nie wiem, czy wytrzymam jeszcze rok, żeby przeczytać kontynuację. Mam nadzieję, że seria zostanie trylogią, a autorka prócz tego napisze coś jeszcze, bo uważam, że świetnie jej wyszła ta część.

    OdpowiedzUsuń
  3. @ kasandra_85 - warto w nią zainwestować ;)
    @ Przepowiednia - to już potwierdzone, że książka zostanie trylogią ponieważ jak napisałam, sprzedono już prawa do tomu 2 i 3 ;) Także nie mogę się doczekać dalszych losów bohaterów :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiedziałam, że książka będzie dobra! Po takiej recenzji przeczytam na pewno :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Wcześniej miałam na nią ochotę, ale ty tylko spotęgowałaś mój apetyt. ;D Uwielbiam mitolorgię, to coś dla mnie.:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również się pokuszę, gdyż po twojej recenzji widzę, że warto.

    OdpowiedzUsuń
  7. Po przeczytaniu twojej recenzji stwierdzam, że ta ksiązka będzie dla mnie idealna i że muszę ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, że książka taka dobra, zamierzam przeczytać, kiedy tylko będę miała okazję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaintrygowałaś mnie bardzo! Zauważyłam, że czytasz książki po które ja zazwyczaj nie sięgam, ale pod wpływem Twoich recenzji zmieniam zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgłębiłam temat w wirtualnej rzeczywistości, a po głowie chodzi mi myśl: "dziwna historia, dziwna historia"... Może dam jej szansę 8)

    OdpowiedzUsuń
  11. @ Rosemary - też miałam takie przeczucie, ale troszkę się bałam, że za duże zamieszanie i może wcale nie okaże się tego warta
    @ Kate - ja zawsze po takiej książce mam ochotę znów sobie mitologię Parandowskiego poczytać!
    @ cyrysia - szczególnie na wakacje warto ;)
    @ tristezza - mam nadzieję, że Ci się spodoba.
    @ Tirin - a może się do recenzji trafi od PB ? :)
    @ Dosiak - to ja teraz muszę się zrewanżować i zabrać za "Kuzynki", które i tak już za mną chodzą i chodzą XD
    @ Bellatriks - to najbardziej dramatyczna "nowa" wersja mitologii więc powinna się spodobać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się ciekawie :) Napewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoja recenzja zdecydowanie mnie zachęciła.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziś kupiłam. Ze zniżką 25%. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaraz po przeczytaniu Twojej recenzji poszłam do Matrasa i ją zakupiłam. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. No i kolejna świetna książka, którą muszę zdobyć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi zadziwiająco ciekawie ;) Chętnie przeczytam, ale może gdzieś za rok, żeby nie przeżywać teraz tego co Wy ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dlaczego ja o tej książce dotąd nie słyszałam?
    Zapowiada się interesująco, starożytny swiat mitów, a do tego tajemnice...do przeczytania w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ależ mi narobiłaś smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacyjna recenzja i nic, tylko się po niej cieszyć, że książka już czeka u mnie na półce :D Mam nadzieję, że bardziej od Z ciemnością jej do twarzy :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham tą piosenkę. Chodziła mi przez cały tydzień po głowie. Co do książki, osobiście byłam zachwycona i teraz nie mogę się doczekac części następnej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawa:) Skuszę się na 100%.

    OdpowiedzUsuń
  23. jej, jak Ty mnie dziewczyno kusisz takimi recenzjami.. powinnam przestać Cię czytać xD
    a tak na poważnie "Spętanych przez Bogów" mam na liście "książek koniecznie do przeczytania" od dnia premiery, więc prędzej czy później powieść wpadnie w moje łapki :D

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. Hm, cóż... Książkę mam od dawna na oku, a twoja recenzja stwierdza, że nie bezpodstawnie :D Na pewno się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  25. Oooch, ale mnie kusicie tymi recenzjami ;P A ostatnio powiedziałam sobie, że zaczynam oszczędzać i pewnie skończy się to tak jak zawsze, kupię i tyle tego będzie :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Hmm... nie słyszałam o tej książce i zastanawiam się jak to możliwe.

    OdpowiedzUsuń
  27. Mnie też bardzo podobała się ta ksiażka :D Czekam na następną część :)

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...