Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

piątek, 20 maja 2011

Czas czerwonego rubinu

"Czerwień Rubinu" - Kerstin Gier
Trylogia Czasu - Tom 1
Wydawnictwo Egmont

Chmury spowijają wieczorne niebo. To ostatnie co widzę. Potem już tylko wszystko się rozmywa. Zamykam oczy i wstrzymuję oddech. Tracę równowagę aż kolanami dotykam lodowatego marmuru. Przez powieki czują padające na moją twarz słońce. Gwałtownie otwieram oczy. Tutaj dzień jeszcze się nie skończył.
Przechodnie patrzą na mnie bardziej zaciekawieni, niż z chęcią udzielenia pomocy. Z ich oczu wyczytać można jedno zadanie.
Ty tutaj nie pasujesz.
Ja i tak już to wiem.
To to samo miejsce, ale inny czas.
Zupełnie inny. O co najmniej jakieś sto lat.
Nie jestem na to przygotowana. Nikt mi nie powiedział, co mam w takiej sytuacji zrobić. To nigdy nie miałam być ja.
Czas jednak sam wybiera sobie uczniów.

Współczesny Londyn. Gwendolyn mieszka wraz z swoją dość liczną i jednocześnie zwariowaną rodziną. Jej matka i rodzeństwo jedynie korzystają z dłużej gościny. Jej babka oraz rodzina kuzynki skrywa pewną tajemnicę. Wśród tej linii drzewa genealogicznego pojawia się gen, który umożliwia osobie nim obdarzonej podróżowanie w czasie.
Gwen nie odgrywa żadnej ważnej roli, a mnożące się tajemnice tylko ją denerwują. Wszyscy kryją prawdę za uśmiechem, czasami pełnym litościwym i pogardy.
Inaczej jest z jej kuzynką Charlottą. To na niej skupia się uwaga całej rodziny, a także wielu innych osób zajmujących się sprawą. Dziewczyna jest chodzącym ideałem. Od dziecka szkolona w lekcjach fechtunku, tańca, języków obcych i historii.
Przy każdym ,nawet najmniejszym, bólu głowy lub mdłościach cała rodzina znajduje się w stanie najwyższej gotowości.
To wtedy ma nastąpić pierwszy niekontrolowany przeskok w czasie.
Alarm za każdym jednak razem okazuje się fałszywy.
Bowiem nie jej kuzynce jest pisane takie przeznaczenie, ponieważ to Gwendolyn dokonuje jako pierwsza przeskoku w czasie.
Na jest na niego kompletnie przygotowana. Nikt nie wie gdzie jest ani co się stało.
Gdy po prawdziwych chwilach grozy udaje jej się powrócić, okazuje się, że tutaj we własnym domu nikt nie udzieli jej upragnionej pomocy.
Dawno temu dziewczyna musiała wytłumaczyć, dlaczego tak często rozmawia sama z sobą.
Wszyscy zarzucili jej kłamstwo, gdy powiedziała, że rozmawia z duchami. Nikt nie może potwierdzić tego, że naprawdę je widzi.
Tak samo jak i teraz nikt nie uwierzy jej, że to ona dokonała czegoś takiego jak przeskok w czasie. Wszyscy zarzucą jej zawiść wobec kuzynki i wytłumaczą zachowanie jedynie chęcią znalezienia się w centrum uwagi.  Znikąd pomocy.
A kolejny przeskok może być tragicznym.
I już ostatnim w życiu dziewczyny.

Elementy dobrego thrillera, zdarzeń z pogranicza science fiction a do tego doprawione dawką niesamowitego poczucia humoru. Historia, która wciągnie nas już od pierwszy stron. Odkrywanie tajemnicy przeszłości, nie tylko zapisanych w starych kronikach czy dostępnych za pomocą wizji, ale takich w którym można się znaleźć osobiście i ich  doświadczyć. Wystarczy jedne kontrolowany przeskok w czasie aby poradzić się w pewnej ważnej sprawie twojego prapradziadka.
Trylogia czasu to nie tylko podróż przez minione epoki. To każde historia o poczuciu przynależności, a także o tym, że to czasem los wybiera za nas ścieżkę jaką mamy w życiu podążać.
Bardzo subtelny i niesamowicie zabawy wątek romantyczny, który nie przesłania akcji, a jedynie idealnie ją dopełnia.
Sposób w jaki autorka prowadzi czytelnika przez historię rodów obdarzonych tym niezwykłym darem jest niezaprzeczalnie perfekcyjny.
Każda strona kipi akcją, że aż nie sposób przewidzieć co też czeka Cię już na następnej stronie.
Niesamowicie obiecujący początek trylogii, którą pochłonęłam w zaledwie jeden wieczór( i troszkę nocy).
Gdy zaczniesz czytać to nie sposób już jej odłożyć.
Pozostaje mi jeszcze tylko pochwalić polskie wydanie książki, zarówno pod względem przekładu jak i przepięknej okładki.
Nie mogę doczekać się następnego tomu !

Przenieś się z bohaterami razem w czasie do epoki rokoko lub na ulice Londynu, którymi pasażerowie po raz pierwszy rozkoszować się będą jazdą automobilem.
Spróbuj rozwiązać tajemnice dwanaściorga podróżników w czasie i znaczenia kamieni szlachetnych, jakie każdemu z nich przypisano.
Jaką przeszłość a także i przyszłość skryła się w czerwonym blasku rubinu ?


"Niesłychanie apetyczny miks tajemniczego thrillera, science fiction i romantycznej przygody, które czytelniczki, także powyżej 18 roku życia najprawdopodobniej połkną za jednym posiedzeniem." 
Augsburger Allgemeine Zeitung
Nie sposób się z tym nie zgodzić.

Moja ocena : 10 /10

Trylogia Czasu składa się jeszcze  z  :
Tom 3 - "Smaragdgrün"

Można się więc spodziewać, że historia będzie się skupiać wokół osób przypisanym niebieskiemu szafirowi i zielonemu szmaragdowi.

25 komentarzy:

  1. Niedługo będę ją czytała. :) I naprawdę nie mogę się już doczekać. :D Uwielbiam podróże w czasie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, ale mnie skusiłaś! Brzmi fantastycznie. Okładka rzeczywiście piękna, ma w sobie coś urzekającego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się świetnie:). Muszę przeczytać!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie przenoszenie się w czasie może być całkiem interesujące

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo kusząca recenzja, czytałam ją z przyjemnością. Muszę się rozejrzeć za tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już na jednym blogu czytałam pozytywną recenzję i z pewnością ją przeczytam, biorąc pod uwagę że już dwie osoby są na tak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem jak najbardziej na TAK 8)
    Kolejna książka, którą chcę przeczytać. Duża w tym zasługa Twojej recenzji ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ojej i kolejna książka, którą dopisuje do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo zdecydownie chcę przeczytać! :) Moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Recenzja bardzo zachęcająca. Aż żałuję, ze jej nie kupiłam na Targach w Warszawie... Na pewno jeszcze po nią siegnę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dawna miałam chrapkę na tą książkę, ale teraz ostatecznie mnie co do niej przekonałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dopisuję do listy zakupów ^^. A miałam
    oszczędzać na nowy regał... to tylko jedna
    książka, nic się nie stanie. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Chcę, teraz jeszcze bardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna recenzja aż po prostu od razu nabrałam apetytu na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  15. I kolejna tak wysoka ocena dla powieści. Na pewno przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie mogę się nie zgodzić, że Twoja recka jest świetna i jak najbardziej zachęca do przeczytania "Czerwieni Rubinu" :) Tylko zastanawia mnie jedno: czy dalsze częście będą opowiadać o Gwen, czy będzie to historia innych osób ? Pytam, bo napisałaś, że "historia będzie się skupiać wokół osób przypisanym niebieskiemu szafirowi i zielonemu szmaragdowi." ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już wyczaiłam fajną empikową promocję, w której ją kupię :D Bo tyle pozytywnych opinii! Musi być coś na rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz ją widzę na oczy, ale koniecznie muszę dodać do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak taka ocena, to nie sposób jej nie przeczytać.
    Na pewno po nią sięgnę !

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję Wam wszystkim za komentarze do mojej recenzji ;) Za każdym razem jest mi niezmiernie miło !

    de_merteuil - to będę wypatrywać Twojej opinii. Ja także bardzo lubię ten motyw w powieściach.

    niedopisanie - polska edycja tej książki ma najlepszą okładkę ! Jestem strasznie ciekawa jak prezentować się będzie okładka tomu 2!

    Kala - cieszę się bardzo z tego powodu :D

    aniusiaczek92 - opis części drugiej można przeczytać tylko po niemiecku, ale bohaterowie są głównie Ci sami. Ja tylko się zastanawiam czy Ci powiązani z tymi konkretnymi kamieniami nie odegrają jakiejś kluczowej roli ;)

    Ven - A jakaż to taka fajna promocja ? XD

    Jeśli kogoś zachęciła opinia i przeczyta książkę, to będę się z tego bardzo cieszyć ! XD

    OdpowiedzUsuń
  21. Na szczęście już czeka na półeczce i cholernie kusi, ale nie ma tak dobrze, musi poczekać na swoją kolej :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Wysoka nota. Wygląda na to, że warto przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czuję, że muszę przeczytać, nawet jeśli miałby to być kolejny paranormal ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Paula - to czekam na Twoją recenzje ;)

    Bujaczek - warto, oj warto :D

    Dusia - to na pewno nie jest kolejny paranormal - troszkę bardziej momentami jak thriller a poza tym wątek romantyczny nie zajmuje miejsca pierwszego. Najważniejsza jest akcja przyprawiona sporo dawką genialnego poczucia humoru.
    Aż mam ochotę przeczytać to raz jeszcze !

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam ją i niedługo pewnie przeczytam. Nie mogę się już doczekać. :D

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...