Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

wtorek, 8 stycznia 2013

Top 10: najbardziej wyczekiwane premiery filmowe 2013 roku


Top 10 i tworzone rankingi obserwuje od dawna. Tym razem nie mogłam przegapić okazji aby i sama wsiąść udział w cotygodniowym zestawieniu.
Do kina wybieram się w zasadzie tylko na ekranizacje przeczytanych już powieści i nieczęsto zdarza mi się odstępować od tego zwyczaju. Tak więc moich pięć propozycji najciekawszych ekranizacji / początków serii w ramach akcji Top 10: najbardziej wyczekiwane premiery filmowe 2013 roku.

01.02.2013 - Warm Bodies "Ciepłe ciała"  TRAILER / RECENZJA
13.02.2013 - Beautiful Creatures "Piękne Istoty"  TRAILER PL / RECENZJA TOM 1
14.03.2013 - Rubinrot "Czerwień rubinu" - RECENZJA KSIĄŻKI / TRAILERinfo / blog
29.03.2013 - The Host "Intruz" - RECENZJA KSIĄŻKI  (5.04.2012 POLSKA)
23.08.2013 - Mortal Instruments: City of Bones "Miasto Kości"  KSIĄŻKI AUTORKI / strona filmu

Od najbardziej oczekiwanych:

1. "Miasto Kości" - czyli pierwsza część serii Dary Anioła.
"Miasto Kości" kupiłam w przeddzień wyjazdu na wakacje, a dokładnie wymeldowania się z akademika. Jeśli ktoś przeżył już wymeldowanie w godzinach szczytu to ma świadomość wszechobecnego chaosu, jaki wówczas panuje. Pamiętam jeszcze jak gnałam do autobusu, którego silnik już startował aby odjechać. Dzięki opatrzności się udało, a ja razem z Clary i Nocnymi Łowcami przeżyłam fascynującą przygodę w NY...jadąc przez spalone upałem okolice i podziwiając widoki stojąc w korkach. Oczekiwana od 2009 roku ekranizacja wreszcie w kinach.
Nie byłam przekonana do wyboru aktorów, ale...im dłużej wchodzicie na Tumblr, tym bardziej postrzeganie się zmienia. Lily Collins - od Śnieżki do Nefilim oraz Jamie Campbell Bower - od Volturii do Nocnych Łowców.


2. "Intruz" - czyli pierwsza część trylogii pani Meyer niedokończona na rzecz wampirów
OBEJRZANY - RECENZJA (KLIK)
Lekturę "Intruza" także rozpoczynałam w autobusie do domu, ale sceneria wokoło było o wiele bardziej ponura - stan przejściowy między jesienią a zimą roku 2008. Powieść jednak przenosi czytelnika na rozgrzane piaski pustyni i świat, gdzie w oczach można wyczytać czy pozostała tam jeszcze ludzka dusza.
Kompletnie inaczej widziałam obsadę (choć bardzo cenię Melanie Stryder), lecz ta ekranizacja to dla mnie spora nadzieja, że "Intruz" doczeka się swojej kontynuacji, tak jak lata temu zapowiadano.


3. "Piękne Istoty" - czyli o uroku Południa
OBEJRZANY - RECENZJA (KLIK)
Powieść czytana w 2009 roku, ale dokończona dopiero w grudniu. Teraz nadrabiam straty pochłaniając tom drugi, a trzeci dzisiaj dotarł z samego rana. Film posiada najlepsze zwiastuny z prezentowanych w tym notowaniu i to nie tylko dzięki Florence and The Machine w utworze "Seven Devils". Miałam przyjemność obejrzeć zapowiedź na dużym ekranie i nie mogę się doczekać.


4. "Czerwień rubinu" - czyli premiera pod znakiem zapytania
Trylogia Czasu to jedna z najlepszych opowieści o podróżowaniu w czasie. Dobra zabawa gwarantowana za każdym razem kiedy znów sięgamy po lekturę. Sama pierwszy tom czytałam w całości ponad trzy razy. Dlaczego więc premiera tego filmu nie jest obecnie zaplanowana w Polsce ? Pojęcia nie mam. Kto decyduje o tym, że film wchodzi na ekrany naszych kin ? Produkcja niemiecka i przez to mniej pewna niż amerykańskie hity. Byłaby o wiele wyżej w notowaniu, gdyby nie niepewna data premiery. Mam nadzieję, że  zobaczymy ją jednak w naszych kinach.


5. "Ciepłe ciała" - czyli niespodziewana decyzja
OBEJRZANY - RECENZJA (KLIK)
Lektura tej powieści była zabawna, lecz nigdy bym się raczej nie wybrała do kina na film z zombie w rolach głównych. Tego zwyczajnie nie planowałam, nawet kiedy pojawiły się pierwsze plakaty do filmu. Zwiastun wszystko zmienił - film zdaje się zorganizowany bardziej w ramach komedii i to zdecydowany plus. Nicholas Hoult jako R oraz Teresa Palmer jako dziewczyna, która musi przeżyć wśród zombie.


Pozostałe już bez szczegółowego omówienia:
6. "W pierścieniu ognia" (kontynuacja "Igrzysk Śmierci) 14.11.2013
7. "The Great Gatsby" (ależ ta powieść ma zakończenie, po dziś dzień pamiętam) 10.05.2013
8. "Oz Wielki i Potężny" (w ramach baśni) 8.03.2013  OBEJRZANY
9. "Hansel i Gretel: Łowcy czarownic" (nowa aranżacja baśni) 8.02.2013

Ciekawa jestem waszych zestawień :)

15 komentarzy:

  1. Najbardziej wyczekuję Miasta Kości, Warm Bodies i oczywiście drugiej części Igrzysk! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na Ciepłe ciała, wprost nie mogę się doczekać ekranizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ rok nam się zapowiada!

    OdpowiedzUsuń
  4. ,,Czerwień rubinu" i ,,Hnasel i Gretel" nieszczególnie mnie interesują, ale za to reszta zdecydowanie pokrywa się z moim zestawieniem. ,,The Great Gatsby" stoi u mnie pod znakiem zapytania, jako że nie lubię oglądać filmów przed przeczytaniem książki, ale może uda się gdzieś dostać egzemplarz ;)
    ,,Piękne Istoty" są no. 1 jako że uwielbiam tę serię. ,,Ciepłe ciała" przekonały mnie do siebie po obejrzeniu zwiastuna, który rozłożył mnie na łopatki - lubię taki humor.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czerwień Rubinu i Igrzyska:D już się doczekać nie mogę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Żeby obejrzeć "Miasto kości" najpierw muszę przeczytać tą książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyczekuję tych samych filmów! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam wszystkie książki. Nie mogę się doczekać ekranizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoja lista filmów praktycznie nie różni się od mojej, a to tylko dlatego że nie wiedziałam, że będzie filmowa wersja "Czerwieni rubinu". Ale jakoś nie nastawiam się na nią, bo nie lubię niemieckie kina.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja myślę, że nie wyczekuję niczego innego, czego nie ma na Twojej liście. Chyba najbardziej nie mogę się doczekać Miasta Kości (po tym świetnym trailerze trudno nie być), Pięknych Istot (tak samo genialny trailer), W pierścieniu ognia (podobno trailer ma się pojawić 14 stycznia) oraz Intruza. Wile osób mówi o Ciepłych ciałach a ja nie miałam ani okazji przeczytać książki ani obejrzeć zwiastuna więc jeszcze zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno wybiorę się na kontynuację "Igrzysk śmierci" i "Gatsby'ego". "Intruz" również mnie ciekawi, chociaż dzieła Meyer nie potrafiłam strawić, mimo wielu podejść. Chętnie przeczytam "Piękne istoty" zanim trafią do kina, ciekawi mnie ta seria od jakiegoś czasu.

    PS. Cieszę się, że przyłączyłaś się do TOP-10, zapraszam również do innych części cyklu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie umiem doczekać się w "Pierścieniu ognia", z chęcią obejrzałabym też "Czerwień Rubinu". Resztę znam ze słyszenia lub wcale, chyba muszę nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie wymienione przez Ciebie filmy, niezmiernie mnie ciekawią i z pewnością na kilka seansów będę musiała wyciągnąć mężulka :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Z chęcią pójdę na "Ciepłe ciała", bo książka bardzo mi się podobała (zupełnie niespodziewanie!) i na dodatek, zabiorę ze sobą Narzeczonego - miłośnika zombie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. całkiem interesujące zestawienie. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...