Szukaj w tym blogu/ wpisz tytuł, którego szukasz

niedziela, 5 września 2021

Zawód Pisarz - Dominika Tarczoń

Jeśli są już na polskim rynku jakieś poradniki, mówiące o kreatywnym pisaniu, to opisują one proces twórczy a nie wydawniczy. Książka "Zawód pisarz" radzi, co zrobić, gdy książkę już napisaną mamy. Piszesz swoją własną historię? A może od dawna masz pomysł i marzysz o wydaniu książki? Jeśli interesuje Cię, z czym autor musi się zmierzyć, aby jego dzieło trafiło na półki, to czytaj dalej.

KTO JEST AUTOREM?
"Zawód Pisarz" to poradnik autorstwa Dominiki Tarczoń. Autorka ma za sobą dekadę działalności w branży wydawniczej: zaczynając od bloga, pracując w drukarni, a w dziale promocji dużych polskich wydawnictw kończąc. Swoją wiedzę z branży przekazuje prostym i przystępnym językiem.

O CZYM?
Książka istnieje tylko w formie ebooka. Czego się z niego można dowiedzieć? Przede wszystkim są tu  wszelkiego rodzaju liczby i statystki, które pomagają choć trochę rozeznać się w sytuacji na rynku wydawniczym. Ile pisarz debiutant jest w stanie zarobić na swojej powieści? Dlaczego warto prowadzić spotkania autorskie? Na co zwrócić szczególną uwagę przy podpisywaniu umowy? Jakie są plusy i minusy wydania książki z wydawnictwem tradycyjnym, a komu najlepiej będzie zdecydować się na self-publishing. Czemu należy dobrze przemyśleć publikację książki przy udziale firmy wydawniczej? Na co zwrócić uwagę przy współpracy z działem promocji? Odpowiedzi są w tej publikacji. 

DLA KOGO?
To książka, jaka przyda się tym, którzy są w trakcie pisania / edycji tekstu swojej książki. Nie jest to poradnik dla osób, które chcą zacząć pisać, a jeszcze nie wiedzą, jak się za to konkretnie zabrać. Dla nich lepsze będą książki zajmujące się technikami pisarskimi (np. konstruowanie fabuły / dialogów / opisów / bohaterów). 

WRAŻENIA I WNIOSKI
Kiedy czytamy o procesie wydania książki od kuchni, całość jawi się jako bardzo stresująca. Nie jest to pierwszy poradnik o tej tematyce, którzy przeczytałam, a wnioski są podobne. Trudno jest żyć z pisania, bo sama publikacja książki przynosi małe zyski dla pisarza. Niewystarczająca promocja książki może przyczynić się do jej mniejszej sprzedaży, co powoduje iż szanse na wydanie kontynuacji maleją. Jeśli wierzymy jednak bardzo mocno w swoją powieść, taka wiedza na starcie jest nam niezbędna, by zacząć działać.

Rynek książki zmienia się wraz rozwojem Internetu, czyli bardzo dynamicznie. Pojawiają się nowe media i platformy. Rosną na popularności i przybywa ich użytkowników - w tym także fanów książek, którzy tworzą tam całe społeczności czytelnicze. Po blogach przyszedł Instagram, a teraz rekomendacje tytułów spotka się już na TikToku. Dlaczego mam nadzieję, że poradnik ten będzie aktualizowany i doczeka się kolejnych edycji, uwzględniających w większym zakresie możliwości jakie niosą ze sobą te nowe środki przekazu.

Kategoria: PORADNIKI / KREATYWNE PISANIE
Stron: 176
Ebook dostępny jest na: Legimi 

Zdjęcia książek zawsze na Bookstagramie / filmiki z ich udziałem na BookTok


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zawsze i chętnie czytam wszystkie komentarze.
Staram się na nie odpowiadać. Zostaw po sobie ślad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...